Content campagnes #VetLastig
Samen met PR bureau Public Eyes werkt Kiek & Create sinds 2021 mee aan verschillende campagnes. #VetLastig gaat over de complexe ziekte obesitas en welke weg naar een gezond lichaam het beste bij iemand past. Het doel van de campagnes is tweeledig: enerzijds mensen met obesitas handvatten geven om de juiste hulp te vinden, anderzijds meer inzichten geven in de complexe ziekte.
Het doel van de samenwerking
Kiek & Create ondersteunt PR bureau Public Eyes bij de content creatie voor #VetLastig, met als doel zoveel mogelijk mensen te bereiken en te voorzien van relevante informatie. Naast het bedenken, creëren en plaatsen van content op Facebook en Instagram, neemt Kiek & Create ook interviews af voor blogartikelen. Daarnaast ontwikkelen we samen het eerste digitale magazine #VetLastig en gaan we binnenkort aan de slag met nieuwe webteksten en SEO.
Onze aanpak
We hebben maandelijks overleg over de projecten omtrent #VetLastig. Op basis daarvan bedenken we de vormen van content, zoals:
• Video’s
• Afbeeldingen
• Tips en weetjes
• Blogartikelen
• Recepten
• Etc.
De content plaatsen we in de handige online tool ‘Trello’. In deze gedeelde kalender kan Public Eyes de content checken en eventueel aanpassen waar nodig. Na goedkeuring plaatsen we het op de verschillende kanalen van #VetLastig.
De resultaten
In 2021 zijn er een aantal mooie resultaten bereikt:
• Het design voor een overzichtelijke Instagram en Facebook grid
• Ruim 1000+ Instagram volgers door organische content
• Ruim 500+ inschrijvingen voor de online webinar
• Ruim 12.000 deelnemers voor de online kennisquiz
• De eerste editie van het digitale magazine #VetLastig
Leuk weetje: influencer en radiomaker Hannelore Zwitserlood levert ook regelmatig een bijdrage aan de content voor #VetLastig én plaatst het een en ander op haar eigen kanaal.
Note: #Vetlastig wordt mede mogelijk gemaakt door Stichting Over Gewicht, Nederlandse Obesitas Kliniek, Vital10 en Goodlife Pharma en is bedoeld voor mensen vanaf 16 jaar en ouder.
0 reacties